czwartek, 16 lipca 2015

Ginger Shot w stylu Pret a Manger - przepis na wersje domową

:)
Jakiś czas temu w popularnej sieci kawiarni Pret natknęłam się na interesujący drink / shot.
Kupiłam, wypiłam i natchnięta stwierdziłam, że będę przygotowywać go sama w domu ( tym bardziej, że taka miniaturka o pojemności 110 ml kosztuje 2 funty - rozbój w biały dzień haha)
Tak czy inaczej sprawdziłam skład  i okazało się, że w shocie jest tylko 2 składniki imbir (25% i sok jabłkowy 75%), więc pobiegłam do sklepu po składniki i do dzieła :)
1. Imbir myjemy i siekamy na drobne kawałki.
2. Nie byłabym soba gdybym nie dodała coś od siebie, a mianowicie dużą łyżkę miodu.
3. Niestety moja sokowirówka została w Polsce, więc używam ręcznego blendera.
4. Całą masę przekładam na czystą ściereczkę...
....i odciskam.
resztki wyrzucam :)
Pozostało wypełnić buteleczkę - 25 %... (lub napełnić szklankę jeżeli pijecie napój w domu )
+ 75 % dobrej jakości soku jabłkowego (polecam te z serii Tesco)
I gotowe (najlepiej smakuje w wersji schłodzonej)
Uwaga bo shot jest bardzo pikantny :)....
ale za to bardzo zdrowy (wit. B1, B2, C, wapń, fosfor, żelazo, potas )


Pozdrawiam

*JOY*




6 komentarzy:

  1. Mam pytanie.. Czy jeśli zastąpię świeży imbir tym w proszku to czy działanie shota będzie podobne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przykro mi ale nie..... z wersji w proszku wyjdzie mdły bełcik - świezy imbir jest odświeżajacy i pikantny, wersja w proszku znaczaco odbiega od originału :)

      Usuń
  2. Hej, super przepis. Na pewno wypróbuję. A czy można zrobić takie shoty z czegoś innego?

    OdpowiedzUsuń