środa, 20 maja 2015

Lemon Drizzle Cake - czyli perfekcyjne ciasto cytrynowe :)

:)
O tym, że kocham cytrynowe desery wspominałam Wam już wielokrotnie .... :)
Ostatnio znów osaczała mnie myśl o tym ciachu, wiec szybciutko musiałam je wykonać hihi. 
Uwaga ostraożnie z nim bo jest tak pyszne, że trudno się od niego oderwać :)
Potrzebne składniki:
  • - 100g maki pszennej
  • -170 g cukru
  • -1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • -160 g masła
  • -3 jajka
  • -60 g mąki kokosowej lub migdałowej (według uznania)
  • -sok + skórka z cytryny
  • -odrobina brązowego cukru

*syrop:
  • -20g masła
  • -80g cukru
  • -sok z cytryny + skórka do dekoracji

1. Masło ucieramy z cukrem....
.....na lekką puszystą masę.
2. Wbijamy jajka i mixujemy na gładką masę.
3. Dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia.....
....mąkę kokosową...
....i dokładnie łaczymy za pomocą łyzki.
4. Czas na skórkę i sok z cytryny.
5. Masę przekładamy do foremki wyłozonej pergaminem.
6. Ciasto pieczemy w temp. 180 stopni przez 30 minut.
7. W czasie kiedy ciasto sie piecze przygotowujemy syrop....
Rozpuszczamy masło.....
....dodajemy cukier....
.....i sok z całej cytryny.
8. Gotujemy do momentu kiedy syrop stanie sie gęsty i klarowny.
9. Kiedy ciasto chwilkę podstygnię delikatnie nakłukwamy go np. widelcem.
10. Po czym wierch polewamy syropem....
....i posypujemy skórka cytrynową i brązowym cukrem.
Smacznego!
Ciasto jest kapitalne...
Wilgotne, bardzo aromatyczne nie za słodkie i do tego rozpływające sie w ustach :))
Z lodami, bita smietaną czy owocami też świetnie się komponuje :)

Lubicie desery cytrynowe??

Pozdrawiam

*JOY*

4 komentarze:

  1. Ciasto bardzo smakowicie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja ciasto cytrynowe jem tylko wtedy, kiedy już na prawdę chce mi się słodkiego, a nie ma nic innego ;) nie jestem fanką cytrynowych aromatów i smaków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zupełnie jak mój Tom hehe....dla mnie to na równi z tofiio - karmelem ulubione smaki. No ale to dobrze bo świat byłby nudny gdyby wszyscy lubili to samo :)

      Usuń