piątek, 24 października 2014

Granola - przepis

Cześć :)
Dzisiaj w końcu wstawiam przepis na granolę..... zajęło mi to sporo czasu, bo ,,los'' (zepsuty komp. - utracone zjęcia, wyładowana bateria w aparacie kiedy przygotowywałam ją kolejny raz , zła pogoda - za ciemno na zdjęcia, brak czasu itp. ) stwarzał niesprzyjające sytuacje do stworzenia tych zdjęc - no, ale trudno bywa i tak. Koniec końców udało się o oto przyszła na nią kolej.
Granola jest jednym z moich ulubionych zdrowych przekąsek kiedy mam ochote na coś słodkiego lub wspaniałym rozwiązaniem na pełnowartościowe i energetyczne śniadanko. Serwowana z owocami i jogurtem smakuje jeszcze lepiej - polecam :))
Głównym składnikiem granoli są....
....płatki owsiane.....
...reszta składników zależy od naszych preferencji. ja dodałam suszoną: żurawinę w cynamonie, kawałki daktyli, ananasa...
....pestki dyni, posiekane migdały, orzechy włoskie...
.....odrobinę obu mieszanek z siemieniem lnianym (z Lidla)...
...wszystko to przesypałam do miski w preferowanych proporcjach tzn. ulubionych dodatków dodaj więcej niż innych skł. (jeśli masz ochote na granolę orzechową to dodajesz tylko płatki i ulubione orzechy, jeśli owocową to dodajesz płatki i rodzynki, ananasy żurawinę , owoce goji itp. - ja lubię bombę smakową więc dodaje po troszkę wszystkiego co akurat mam w domu)...
....dodatkowo dodałam błonnik kakaowy (zwykłe niesłodzone kakao też może być)...
.... i pyłek pszczeli (o superfoods pisałam Tu).
Na koniec dodajemy słodkie spoiwo do naszej mieszanki (na prezentowaną ilość wystarczy 0,5 szkl.)....może to być syrop z agawy, miód, bardziej zdrowo i mniej słodko czyli mus jabłkowy - ja dodałam mleko skondensowane słodzone (mniejsza puszkę)
Wszystko dokładnie mieszam, aby swobodnie się skleiło (byle nie pływało).
Gotową mieszanke przekładam na metalową tackę wyłożoną pergaminem....
.....ugniatam palcami, aby powierchnia była równa...
.... i piekę w 170 stopniach przez 20-30 minut - trzeba zaglądać żeby granola się przyrumieniła.
Po upieczeniu czekam az wystygnie i rozdzielam ja na mniejsze kawałeczki....
Uwaga !
Ważne jest żeby przetrzymywać granole w szczelnie zamykanym pojemniku, w innym wypadku z aromatycznych chrupiących kawałeczków stanie się naopwietrzona i miękka.
 
A z czym jest Twoja ulubiona granola??
 
Pozdrawiam
 
*JOY*

 

 

4 komentarze:

  1. Udało się, nareszcie mogę dodawać komentarze:) Naprawiłam komputer:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swietnie rozumiem że to za sprawa Tomaszka :) chłopak złota rączka niestety z moim nic nie udało się zrobić zginął śmiercią tragiczna bezpowrotnie :(

      Usuń