czwartek, 24 kwietnia 2014

Marchewkowe Love - czyli ciasto marchewkowe

Hej :))
Dzisiaj przepis na ciasto marchewkowe, które jest obowiązkowe dla każdego Wielkanocnego króliczka hahah. 
Oczywiście to żart bo możemy je wykonać na każdą okazję i o każdej porze roku - bo świeże marchewki bez problemu dostaniemy od wiosny do wiosny :))
Moje ciasto wykonałam w formie babki, aby idealnie wpasowało się w świąteczny klimat. Natomiast to jaka formę wybierzemy (tortownicę, kwadratową blaszkę) zależy od nas. 
Potrzebne składniki:
  • -2-3 marchewki (średnie / małe)
  • -150 g cukru
  • -125 g oleju
  • -3 jajka
  • -1 kubek migdałów
  • -0,5 kubka orzechów włoskich
  • -2-3 łyżki mąki 
  • -skórka z pomarańczy + sok z jej połowy

do dekoracji:
  • -gorzka czekolada
  • -kilka prażonych migdałów
  • - amaretto do nasączenia (opcjonalnie)

 1. Zaczynamy od umycia, obrania i starcia na tarce marchewek.
Pomarańcze wyparzamy, ścieramy z niej skórkę i wyciskamy sok z połówki, dolewamy olej.
 2. Migdały mielimy z orzechami na sypki puder, mieszamy z mąką.
3. Białka ubijamy na sztywną masę, dodajemy cukier, a kiedy całkowicie połączy się z białkami dodajemy żółtka i orzechowo - migdałowy puder - delikatnie mieszamy.
4. Następnie dodajemy marchewkę ze skórką, sokiem i olejem po czym mieszamy i przelewamy do formy.
Ciasto pieczemy w temp. 180 stopni około 40-50 minut ( sprawdzamy wbijając wykałaczkę -wyjęta sucha ciasto gotowe).
Kiedy ostygnie rozpuszczamy czekoladę i polewamy wierch….
 ….od razu na polewę nakładamy uprażone migdały (u mnie znalazło się jeszcze kilka sztuk mini pianek marshmallows)
 
Czy są wśród Was króliczki zajadające ciasto marchewkowe ??

Pozdrawiam

=Joy=xoxo

8 komentarzy:

  1. uwielbiam ciasto marchewkowe, ale robię je inaczej ;)
    kiedyś moja mama przyniosła z pracy jakieś inne marchewkowe i to było najlepsze, jakie jadłam. Niestety nie udało się ustalić sprawcy owego przysmaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj szkoda szkoda chętnie bym mu sie przyjrzała :)) lubie wypróbowywac nowe przepisy :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadlam ale chodzi za mną już od dawna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię to ciasto. Nawet wczoraj narzekałam, że go chyba ze sto lat nie jadłam. Trzeba będzie zamieszać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. może to dziwne, ale nigdy jeszcze nie jadłam takiego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeszcze nic straconego wszystko przed tobą :)) może kiedys sie skusisz i wypróbujesz przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń