czwartek, 10 kwietnia 2014

Konjak - gąbka do oczyszczania skóry twarzy

Hej dziewczyny:)
Wczoraj był kosmetyk do mycia twarzy, a dziś mam dla Was narzędzie, którym możemy wykonywać tę codzienną czynność :))
Może zanim zacznę opisywać jak się go używa i jak się spisuję ten produkt to wspomnę o tym, że gąbeczka konjac wytwarzana jest z azjatyckiego drzewa, a dokładnie z jego korzenia - więc jest to produkt całkowicie naturalny.
Zanim wynaleziono owe gąbki do zabiegów kosmetycznych używany był proszek z wysuszonego korzenia tego drzewa, który miał zdolność magazynowania dużej ilości wody, dlatego idealnie nadawał się do zabiegów pielęgnacyjnych ciała.
Produkt zapakowany jest w foliowy woreczek i plastikowe pudełeczko. Folia jest szczelnie zamknięta, a to dlatego, żeby cała wilgoć nie odparowała, bo po wyjęciu z woreczka gąbka jest dość mokra, dzięki czemu utrzymuje swoją elastyczność. Po całkowitym wyschnięciu twardnieje przez co zmienia się w lekki kamyczek, ale tylko do momentu kolejnego uzycia - przy kontakcie z wodą znów jest delikatna i miękka.
Gąbka konjac jest idealna do pielęgnacji zanieczyszczonej skóry. Ponadto wyrównuje jej naturalne ph dzięki czemu twarz staje się miękka i elastyczna, a dodatkowy zastrzyk wilgoci nadaje jej przyjemne uczucie nawilżenia i świeżości.
Zalety używania gąbki konjac:
  • -wykonana jest w 100% z włókna naturalnego
  • -nie posiada ona barwników i sztucznych dodatków
  • -jej włókna są cieńsze niż u gąbek syntetycznych i frote
  • -mogą jej używać wszystkie typy cery łącznie z cerą trądzikową i z problemami dermatologicznymi
  • -nie podrażnia skóry
  • -oprócz właściwości myjących w naturalny sposób nawilża skórę
  • -pobudza krążenie krwi
  • -jest produktem biodegradowalnym
  • -może być używana do peelingu skóry twarzy i dekoltu

Jak widać na zdjęciu poniżej struktura gąbki przy bliższym kontakcie jest bardzo porowata. Po namoczeniu jest niezwykle przyjemna w dotyku - troszkę śliska, gładka, sprężysta, napowietrzona. Na zdjęciu wyżej widać jak po namoczeniu i ściśnięciu wydobywają się z niej pęcherzyki powietrza.
W tym momencie stosuje ją z testowanym przeze mnie żelem do mycia buźki Soap & Glory…
…wystarczy namoczyć gąbkę i nałożyć odrobinę produktu myjącego…
….  i delikatnie masując oczyścić skórę twarzy po czym spłukać wodą.
Producent obiecuje, że gąbka może być używana bez środka myjącego - niestety nie mogę się z tym zgodzić - cera nie jest dobrze oczyszczona.
Po użyciu myję gąbkę płynem antybakteryjnym i zawieszam ją (właśnie do tego służy jej sznureczek :)) do wyschnięcia.
Podsumowanie:
Gąbka konjac to świetny naturalny gadżet do umilenia sobie czynności codziennego oczyszczania naszej skóry. Jej cena nie jest wysoka bo kosztuje około 15 złotych (można ja spotkać na promocjach) i jest dostępna w sieci sklepów Rossmann. Przyjemnie się jej używa - jest delikatna, nawilża, świetnie zmywa maseczki i glinki. Nie sprawdza się w roli beauty blendera bo pozostawia smugi - jej pory są za duże do takich ,,operacji''. Co do trwałości to opinie są podzielone ja mam swoją już wiele miesięcy i jest w świetnym stanie - myślę, że sekret to obchodzenie się z nią delikatnie. Nie używam jej codziennie (to też zapewne ma znaczenie), ale od czasu do czasu po nią sięgam. Nie jest to ,, must have'', ale zdecydowanie fajnie wypróbować - Polecam!

Pozdrawiam

=Joy=xoxo





8 komentarzy:

  1. słyszałam już o tej gąbeczce i nadal się nad nią zastanawiam. Podoba mi się że jest naturalna tylko trzeba na nią uważać bo potrafi spleśnieć, ponieważ najczęściej jest przechowywana w łazience a tam zawsze jest wilgoć .

    OdpowiedzUsuń
  2. słyszałam ze dziewczyny miały problem z pleśnieniem moja tez leży w łazience (która jest mała i z wysoka wilgotnością) i jak widać wszystko z gąbeczką jest ok - myślę raczej ze problem może być w tym że jest chowana np. do tego plastiku lub szafki itp. bez wcześniejszego DOKŁADNEGO wysuszenia - nie jestem pewna ale tak może być :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba się w końcu na nią skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo...właśnie takiej gąbeczki szukałam! Dzięki:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę jej poszukać, bo już dawno ją chciałam i nic z tego nie wyszło (ciągle mi się tak zdarza). Ale przyda się na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. to świetnie dziewczyny :)) mam nadzieję że u Was również dobrze będzie się spisywać :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam ostatnio gąbkę do mycia twarzy w Oriflame :D

    OdpowiedzUsuń
  8. aż zerknę z ciekawości może skuszę się na coś nowego :))) dzieki za info :)

    OdpowiedzUsuń