piątek, 3 stycznia 2014

Stek wołowy - medium rare :)

Witajcie kochani:)
Dzisiaj mam coś co prawdziwe tygryski lubią najbardziej... :)
…stek wołowy - to najlepsza wołowina - soczysta, delikatna, aromatyczna idealne przygotowana - moja ulubiona wersja  to średnio wysmażona - miaammm :)
Przepis, który przedstawiam to najprostsza, a tym samym najlepsza metoda na przygotowane iście wykwintnego dania, które pobudzi nasze zmysły :)
Potrzebujemy:
  • - stek z polędwicy/antrykotu
  • -odrobina oliwy z oliwek
  • -ząbek czosnku (opcjonalnie)
  • -sól, pieprz
  • -odrobinę masełka

Przygotowałam również młode ziemniaczki w mundurkach pieczone w papilotce ( szczelnie zapakowane w pergaminie).
Dodałam do nich świeże gałązki tymianku, troszkę masełka i szczyptę soli morskiej.
1. Oliwę wymieszałam ze zmiażdżonym czosnkiem i nałożyłam na mięso.
 2. Po czym oprószyłam świeżo zmielonym pieprzem i solą morską.
3. Steki tej grubości smażyłam na grilu po ok. 1,5 minuty z każdej strony.
=Pożądany efekt - średnio wysmażony czyli spieczony z zewnątrz i lekko krwisty w wewnatrz=
Triki
*Zawsze smaż stek na bardzo dużym ogniu dzięki temu pory w mięsie się zamkną i będzie bardziej soczyste.
*Po usmażeniu daj mięsu chwilę na ,,odpoczęcie'' - około 3 minut dzięki temu będzie delikatniejsze.
 Ziemniaczki należy piec około 40 minut w 200 stopniach.
 Na gorący stek dobrze jest nałożyć odrobinę masełka, które dodatkowo podkreśli smak.

Pozdrawiam

=Joy= xoxo

1 komentarz: