piątek, 24 stycznia 2014

Sokowanie z kalarepką :)

Cześć!
Pijmy soki :)
 „ … nie ma na świecie takiej pigułki, która mogłaby dostarczyć niezbędnego pożywienia naszej krwi. Leki są w tym przypadku rodzajem protezy. Świeże i odpowiednio wyciśnięte SOKI , stanowią najlepszy, żywy pokarm, jaki możemy dostarczyć naszemu organizmowi. Dzięki sokom szybciej się zregenerujemy i przywrócimy organizmowi stan równowagi. Picie surowych soków z warzyw i owoców jest najpewniejszą, najskuteczniejszą, a także najszybciej działająca metodą odżywiania organizmu ”
                                                                                                                                                    
          Dr. Norman W. Walker   
Potrzebujemy:
  • -kalarepa
  • -jarmuż
  • -jabłka
  • -seler
  • -marchew

Wartości odżywcze:
  • -kalarepa - przeciwutleniacze, wit. B, C, K, C, beta karoten, wapń, magnez, żelazo, fosfor
  • -jarmuż - silne przeciwutleniacze, właściwości przeciwzapalne, karotenoidy (luteiny, zeaksantyny, beta karoten), witaminy A, K i C, wapń, żelazo
  • -jabłko - błonnik, pektyna, kwercetynę, wit. C-seler
  • -marchew - odżywcze węglowodany, białko, liczne karoteny, olejek lotny, wit. A,  B1, B2, B6, C, E, H, K, PP, wapń, żelazo, miedz i fosfor 

Trik:
Warto do soku dodać łyżkę zdrowego oleju ( tłoczonego na zimno). Dzięki niemu dodatkowo wzbogacimy napój składnikami odżywczymi i co najważniejsze witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (np. wit.A) będą miały szansę się wchłonąć.
Inne propozycje:
  • -sokowanie z białą rzodkwią Tu
  • -sokowanie z czerwoną kapustą Tu
  • -sokowanie z kabaczkiem Tu
  • -sokowanie z ananasem Tu
  • -sokowanie z marchewką Tu
  • -sokowanie z dynią Tu
  • -sokowanie z cykorią Tu
  • -sokowanie z fenkułem Tu
  • -sokowanie z burakiem Tu
  • -sokowanie z jarmużem Tu
  • -sokowanie z włoską kapustą Tu
  • -sokowanie z kiszoną kapustą Tu
Pozdrawiam

=Joy=xoxo

8 komentarzy:

  1. Mniam:) bardzo apetycznie i zdrowo wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba taka kombinacja by mi nie podpasowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie się prezentuje ja jednak nie toleruje kalarepy o łee

    OdpowiedzUsuń
  4. kiedyś uwielbiałam soki z sokowirówki, ale od jakiegoś czasu wolę miksować owoce i warzywa, mam wrażenie, że wtedy nie wywalam wielu wartościowych rzeczy (np. błonnika) - po prostu uwielbiam zielone smoothie :)

    i tak przy okazji - gdzie kupujesz jarmuż? ja od dawna go szukam ale jeszcze nigdzie go nie mogłam znaleźć!

    OdpowiedzUsuń
  5. jarmuż zawsze kupuję na bazarku u znajomego pana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kurcze, na moim bazarku nie widziałam, czas na rundkę po mieście, może też sobie znajdę jakiegoś znajomego pana z jarmużem :D

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie tylko ten jeden pan sprzedaje jarmuż - mam szczęcie bo w sklepach niestety go nie widać

    OdpowiedzUsuń