niedziela, 26 stycznia 2014

Czarna rzepa - moje włosy:)

Część dziewczyny!
Dzisiejszym ,,gościem specjalnym'' jest czarna rzepa.
Od dłuższego czasu staram się przywrócić moim włosom dawny wygląd, a przyznam miały ze mną ciężko.
Zawsze miałam włosy gęste, całkowicie proste, zdrowe i lśniące. Niestety jako nastolatka lubiłam z nimi kombinować i robiłam im wszelakie krzywdy.
 Od farbowania na wszystkie możliwe kolory ( byłam czarnowłosą, rudowłosą, czerwonowłosą, platynowłosą, jak i miałam rożne odcienie brązu i wszelakie balejaże tj. połączenie śliwki blondu i czerwieni) po 2 krotną trwałą (oj to były loki hahah). Jak się zapewne domyślacie nie wyszło im to na dobre…
…śmieszne jest to, że nigdy nie myślałam o konsekwencjach moich eksperymentów. Byłam pewna, że ,moje włosy ZAWSZE będą mocne i gęste.
Ahhhh… i nadszedł ten dzień (to było w momencie ciągłego wywabiania ich z ciemnego koloru na blond) moje włosy stały się cienkie, straszliwie wypadały, kruszyły się do połowy długości i zrobiło ich się tak mało :(
To był moment kiedy stanęłam przed lustrem i stwierdziłam, że nadszedł czas coś z tym zrobić.
Zaczęłam od witamin, zdrowszego odżywiania i oczywiście zmniejszyłam ilość farbowań z comiesięcznego do 2 razy w roku (do tej pory stosuje tą regułę). Oprócz tego zaczęłam regularnie używać różne maseczki (domowe i sklepowe),szukając ideału zmieniałam odżywki i szampony, zaczęłam stosować olejowanie, płukanki octowe, piwne, cytrynowe itp. Ponadto zrezygnowałam z suszarki i ograniczyłam używanie prostownicy do minimum. To zrobiło ze mnie troszkę włosowego freaka :) Tym razem w tym dobrym sensie hihi :)
Intensywna pielęgnacja jak i DUŻA cierpliwość sprawiły, że moje włosy poprawiły swoją kondycję o 70% to bardzo dużo, ale jeszcze troszkę brakuje im do ideału:)
W osiągnięciu wymarzonego celu pomaga mi między innymi sok z czarnej rzepy.
Czarna rzepa lub inaczej nazywana czarna rzodkiew to wspaniałe źródło witamin ( C, A i wit. z grupy B), jak i dobrze przyswajalnych pierwiastków (potasu, żelaza, magnezu, cynku i wapnia)
 Korzeń czarnej rzepy ma w sobie glikozydy gorczyczne - zawierają one cenne związki siarki (pierwiastek ma silne działanie przeciwzapalne).
Zawiera także aktywne enzymy,białka, fitoncydy - działające bakteriobójczo.
Siarka pomaga również zachować piękną cerę, lśniące włosy i zdrowe mocne paznokcie.
Od czasów naszych babć rzepa używana jest w walce z łupieżem, przetłuszczaniem się włosów, reguluje ona pracę gruczołów łojowych, oczyszcza skórę, poprawia jej ukrwienie. Po dłuższym stosowaniu pojawiają się nam nowe włosy nazywane ,,baby hair''. I tak zaczyna się ich nowe lepsze życie :)
Całą miksturę przygotowuję od sokowania czarnej rzepy (jest strasznie soczysta - uzyskamy dużą porcję).
Następnie dodaję 1-2 łyżeczki ulubionej maseczki do włosów.
=Tym sposobem dodatkowo odżywiamy włosy, choć troszkę neutralizujemy ostry rzodkiewkowy zapach i aplikacja na włosy jest przyjemniejsza=
Miksturę nakładam od nasady po końce włosów - również wcierając w skórę głowy.
 
Na początku doznamy dość nieprzyjemnego uczucia pieczenia, które będzie nam dokuczać przez jakiś czas. Potem pieczenie przemienia się w chłodzenie - przypominające odczucie mentolu.
Po dłuższym czasie nieprzyjemności zanikają :)
Dodatkowo owijam głowę folią lub nakładam czepek - to powoduje, że nic nam nie spływa, ale co najważniejsze lepiej się wchłania i tym samym lepiej działa ( pod wpływem ciepła otwierają się łuski włosa w które wnika produkt)
 Mieszankę trzymam na włosach od 20 min nawet do całego dnia (w zależności od wolnego czasu) - jak wiadomo im dłużej tym lepiej.
Drugą maseczką jest wymieszanie soku z czarnej rzepy z:
  • - odrobiną olejku rycynowego
  • -wodą pokrzywową
  • -naftą kosmetyczną
  • -jajkiem

Staram się przygotowywać większą ilość soku, który przelewam do kubeczków i zamrażam lub świeży sok  przetrzymuję w lodówce ( do tyg. maksymalnie).
100% sukcesem - jest brak rozdwojonych końcówek :)

Kolejnym sposobem jest hair -spray (sprayujemy głowę u nasady i delikatnie wcieramy/masujemy skórę):
  • -75ml soku z czarnej rzepy
  • -10ml spirytusu (alkohol konserwuje produkt jak i rozszerza naczynia krwionośne co ułatwia przenikanie substancji aktywnych do cebulek włosa)
  • -10ml wody destylowanej (pomaga uzyskać wysoką czystość roztworu)


 Jakie są wasze sposoby na piękne i zdrowe włosy??
Piszcie chętnie poczytam :)

Pozdrawiam

=Joy=xoxo



5 komentarzy:

  1. Ja teraz postanowiłam zacząć dbać o swoje włosy. Mam nadzieję, że poprawi się ich stan, a stawiam głównie na ich olejowanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. trzymam za Ciebie kciuki za wytrwałość i efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,
    pozwoliłam sobie zamieścić link do tego postu w moim poście o czarnej rzepie. Bardzo dziękuję za tak wartościowe treści. Pozdrawiam.
    http://encyklopediaporad.blogspot.com
    zebuszka11

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy czarna rzepa ma jakiś wpływ na kolor włosów , które są farbowane? Mam teraz brązowe włosy (naturalny to blond) i jestem ciekawa czy rzepa nie działa przyspieszająco na wypłukiwanie koloru itp. Z góry dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety tak wypłukuje kolor, ale nie jest to bardzo agresywne wypłukiwanie z tym ze przy częstym stosowaniu rzepy kolor może troszke wypłowieć - wszystko zalezy od czestoliwości stosowania, od tego czy to sama rzepa czy z odżywką I ile jej w proporcji do odżywki :)

      Usuń