wtorek, 5 listopada 2013

DIY - przyprawa korzenna do piernika

Hej kochani!
Ponieważ święta już tuż tuż to najwyższa pora na przygotowanie mojego wspaniałego tradycyjnego piernika. 
Pierwszy raz usłyszałam o nim wiele lat tamu, ale dopiero od 5-ciu sezonów (ten rok jest piaty)  piekę go regularnie przed każdymi świetami Bożego Narodzenia.
Co ciekawe już w pierwszym roku postanowiłam sobie, że przygotowywanie tego konkretnego piernika przeze mnie to będzie nowa i wyjatkowa tradycja w naszej rodzinie :) 
A czym byłby piernik bez duszy…
…ową duszą jest serce z jakim go przygotowuje jaki i jego boski smaczek:)
Dzięki niesłychanej mieszance odpowiednio wywarzonych składników przyprawa korzenna nadaje piernikowi, grzanemu winu i innym przysmakom niepowtarzalny smak i aromat, dlatego ważne jest żeby była najwyższej jakości. Co wiąże się z tym, że najlepiej przygotować ją samemu bo jak wiadomo wszystkie domowe wyroby są najlepsze :)

Potrzebujemy:
  • -50g kory cynamonu
  • -20g imbiru (użyłam mielonego)
  • -20g gożdzikoów
  • -12g kardamonu (tylko ziarenka)
  • -9g gałki muszkatołowej ( 2 kulki)
  • -10g ziela angielskiego
  • -5g pieprzu czarnego
  • -3g anyżu gwiazdkowego (tylko ziarenka)
  • -10g kolendry

1. Odmierzone składniki mielimy (najlepiej partiami) np. w możdzierzu lub maszynce do kawy (jak widać poniżej ja wybrałam szybszy sposób:) )
2. Potem dokładnie mieszamy gotowy produkt i przekładamy do słoiczka.
 
 Po przygotowaniu przyprawy jak i w trakcie jej tworzenia unoszący się aromatyczny zapach po całym domu jest obłędny:)
Sama mieszanka natomist jest ciemniejsza, wilgotniejsza i treściwsza od tej ze sklepu. Poza tym nie ma w sobie zbędnych składników tj: mąka, cukier, kakao, których producenci nie szczędzą w rynkowych produktach.
Dodatkowym plusem jest zmniejszenie o połowę zalecanej porcji przyprawy w piernikowych przepisach. To ze względu na jej skondensowana intensywność.
Kiedy mam już gotową ,,duszę'' to znak, że nadszedł czas na  przygotowanie ciasta na piernik, ale to już w kolejnym poście :)

Pozdrawiam

=Joy= xoxo




7 komentarzy:

  1. cudowna, prawdziwa przyprawa piernikowa. na pierniki już czas!

    OdpowiedzUsuń
  2. rozumiem ,że pieczesz ten słynny piernik?, mam nadzieję że w tym roku uda mi się go skosztować:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. :) tak dobrze stawiasz :) i ja tez mam nadzieje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też robię taka przyprawę jest o wiele tańsza i bardziej aromatyczna od sklepowych. Piernik będzie pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  5. odkąd wypróbowałam domowej wersji przyprawy nie wyobrażam sobie kupić w przyszłości tej ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi tak interesująco, że zrobię na 100% jak tylko wrócę do domu :-)

    OdpowiedzUsuń