niedziela, 27 października 2013

Kurczak z pieczoną dynią

Cześć!
Kurczak z pieczoną dynią to z całą pewnością moje ulubione ,,dyniowe'' danie. Nigdy nie mogę się go doczekać, a kiedy myśle o jesieni to ta potrawa umila mi o niej skojarzenie:)
W sezonie jesiennym kiedy ten pomarańczowwy przysmak zaczyna się pojawiać w sklepach lub na targu kupuję go w dużych ilościach i pysznie,,czaruję'' różne przepisy, które regularnie przeplatają się własnie z dzisiejszym daniem. 
Przepis może wydawać sie mało atrakcyjny, ale zapewniam,  że jest genialny :) 
Zaczynamy od obrania dyni i wydrążenia środka.
Następnie kroimy ja w sporą kostkę,
 
a póżniej posypujemy ziołami prowansalskimi doprawiamy solą, pieprzem mieszamy z odrobiną oliwy i przekładamy na blaszkę.
Pieczemy ok. 1h w temp. 170stopni - do momentu kiedy zrobi się na niej chrupka skórka, a tym samym będzie bardziej aromatyczna.
Kolejnym krokiem jest przygotowanie kurczaka. Możemy wybrać ulubioną część udka, piersi lub mix. Ja wybrałam piersi :)
Następnie przekładam mięso w rękaw do pieczenia. Posypuję piersi tymiankiem, doprawiam solą i pierzem, dokładam kilka plastrów cytryny i polewam oliwą z oliwek.
Po 30 min pieczenia dyni dokładam woreczek z mięsem i kolejne 30min pieką się razem.
Przypominam ( 170stopni - dynia 1h / mięso 30 min )
I gotowe!

Pozdrawiam

=Joy= xoxo





6 komentarzy:

  1. Pewnie, że warto :) Może jednak następnym razem spróbuję z cukrem, teraz po prostu trochę się bałam, że go nie wypłuczę z włosów i będzie to wyglądać nieestetycznie :) Kawa (odpukać) spłynęła bez problemu :)
    _____________________

    Właśnie zdałam sobie sprawę z tego, że już nie pamiętam, jak smakuje dynia :D Ale jak przeczytałam o kuraku i ziołach, to aż mi ślinka pociekła :) Idealne na Halloween, tym bardziej, że nie wygląda na zbyt skomplikowane w przygotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. łatwe i pyszne naprawde polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię czasami bardzo podobne danie tylko zamiast dyni ziemniaczki. Muszę spróbować z dynią :D

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam kiedyś podobne danie i ta dynia jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę spróbować takiego połączenia;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm az wstyd sie przyznać ale ja nigdy nie robiła tak dyni:) Wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń