czwartek, 10 października 2013

Ciasto cytrynowe

Hej!
Tak jak obiecałam mam dla Was inspiracje na wykorzystanie pozostałych po przygotowaniu mleka mielonych migdałow. Wilgotne, aromatyczne, delikatne - takie jest prezentowane przeze mnie ciasto cytrynowe. Jak już kiedyś wspominałam nie jestem szczególną fanką czekolady. Natomiast mam kilka innych ulubionych deserów, a z całą pewnością cytrynowy przysmak jest moim ulubionym :). Jak wiadomo najlepsze ciasto jest przygotowywane w domu :), ale w momentach,,awaryjnych'' szczególnym uznaniem darzę ,,Lemon cake '' z Costy (coffeeshop) :)


Składniki:
  • -220g mielonych migdałów
  • -60g mąki pszennej
  • -200g masła
  • -4 jajka
  • -200g cukru
  • -1 tabliczka białej czekolady
  • -1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • -2 cytryny (skórka + sok )


1. Zaczynamy od utarcia masła z cukrem na gładką masę.

2. Następnie dalej miksując po kolei dodajemy jajko po jajku.

3. Dosypujemy migdały, mąkę i proszek do pieczenia.

4. A potem posiekaną czekoladę.

                   
5. Ostatnim składnikiem jest starta skórka i sok z cytryny.

6. Na końcu mieszamy dokładnie i przekładamy do foremki.

7. Ciasto pieczemy w temp. 180 stopni około 50 minut. 
(sprawdzamy wykałaczką czy jest gotowe)

Na wierzchu możemy posypać cukrem pudrem

lub przygotować prosty krem.
Serek mascarpone mixujemy z odrobiną cukru pudru,  sokiem i skórką z połowy cytryny.

Obie wersje są pyszne :) Polecam !


Pozdrawiam

=Joy= xoxo

1 komentarz: